Életem jelentős része, 19 év a Mig 23-as és Mig21-es repülőgépek körül forgott. A pápai és taszári repülőtéren ezeket a repülőket szereltem, nap mint nap, télen, nyáron, hóesésben, napsütésben, nappal és akár éjszaka is. Igazi csapatmunka volt ez. Mindenkinek megvolt a pontos beosztása, precízen ismerte a saját és a kollégái feladatát. A műszaki munkák a repülések függvényében, az előre meghatározott terv szerint folytak. A repült órák határozták meg, mikor mit kell ellenőrizni, kicserélni. Pontos naprakész műszaki dokumentáció által lehetett nyomon követni a gépek életét. A képen látható gép különösen kedves volt számomra, hisz sokáig én lehettem a „gazdája”.
The considerable part of my life, 19 years Mig 23 and Mig21-es revolved around aeroplanes. The papal and I mounted these airplanes on a Taszár airport, day than day, in winter, in summer, in a snowfall, in sunshine, in daytime and even night.
This was real teamwork. Everybody's accurate arrangement was done, knew it precisely the own and his colleagues' task.
The technical works in the function of the flyings, it ahead they leaked according to a particular plan. The flew clocks defined it, what it is necessary to check when, to exchange.
It was possible to track the life of the machines by way of an accurate up-to-date technical documentation. The machine which can be seen on the picture was especially kind for me, believes I may have been his host for a long time.
Élete 1979.08.10.-én kezdődött, utolsó repülése pedig 1996.12.03.-án volt. A gyártójától 1800 óra üzemidőt kapott, de ebből csak 1699 óra 32 percet repülhetett, a 2557 felszállása során. Repülhetett volna többet is, de rossz döntések sorozata megakadályozta ebben. Jelenleg a pápai repülőtéren várja további bizonytalan sorsát, remélve, hogy elkerülve az esetleges újabb rossz döntéseket, örökre képviselheti egy legendás korszak történelmét.
His life began on 1979.08.10, him flying on 1996.12.03 though was last. From his manufacturer 1800 clocks received a uptime, but from this only 1699 clocks 32 minutes may have flied, in the course of his 2557 take-offs. Could have flied much, but the series of bad decisions prevented it from this.
Waits for his additional vague fate on the Pápa airport currently, hoping that it is potential finding his way away newer bad decisions, may represent the history of a legendary era forever.
|